Showing posts with label PAGOL. Show all posts
Showing posts with label PAGOL. Show all posts
Sunday, October 12, 2014
Wednesday, May 1, 2013
Pagol -SOLD
used Pagol 707 for sale
black dial with patina
19mm lug
afermarket thick 19mm oyster bracelet
click
http://koleksijammasa.blogspot.com/2012/12/pagol-707-automatic.html
Sunday, December 16, 2012
nangis tengok pagol 707 pagomatic
Tahun 2012 hampir melabuhkan tirai. Anugerah-anugerah dalam industri muzik bertali arus. Bagi peminat jam-jam lama tiada istilah melabuh tirai. Aku sendiri beberapa kali berkata-kata nak mengurangkan pembelian. Aku realisasikan dengan menjual banyak jam-jam koleksi aku sepanjang 2012 ini. Tetapi mata kata suka, mata kata cantik. Tangan kata belilah.
Jadi ini mungkin, ulang sekali lagi ...mungkin jam terakhir untuk 2012.
Jadi ini mungkin, ulang sekali lagi ...mungkin jam terakhir untuk 2012.
Sunday, November 4, 2012
Pagol - foto yang menusuk jiwa peminatnya
Pagol - antara jam yang ramai peminat. Jika diberi pilihan antara Pagol dan Titoni, aku pilih Pagol. Ini kerana ianya lebih sukar diperolehi. Perkara lain yang menarik minat aku ialah pokok palma yang menjadi hiasan muka jam Pagol. Aku pernah memiliki beberapa biji Pagol sebelum ini seperti M7, V5 dan 707. Setelah koleksi aku meningkat banyak, jam-jam tersebut mula dijual kerana tdak dipakai. Ayat biasa seorang pengumpul jam, yang dah lepas tak akan dapat kembali.
Pagi ini memang langkah kanan, sebiji Pagol terhidang di depan mata. Wang boleh dicari, tapi nak jumpa sebiji jam yang cantik jarang sekali. Pagol 1000 menjadi koleksi terkini.
Pagi ini memang langkah kanan, sebiji Pagol terhidang di depan mata. Wang boleh dicari, tapi nak jumpa sebiji jam yang cantik jarang sekali. Pagol 1000 menjadi koleksi terkini.
putih hitam kehidupan diwarnai pagol
Sunday, April 1, 2012
Pagol M7 - Sold
dial original cantik, hand ori, date merah marker semua cantik, pokok kelapa pun warna gold
lug 18mm, diameter 38mm, lug to lug 40mm
pokok kelapanya belum haus digosok, biarkan sahaja begitu. Tak ada pokok kelapa, tiadalah nilai jam pagol
crown cap pokok kelapa - goyang sikit, tapi berfungsi dengan baik.
Dengan jam lama ni kita kena lemah lembut.
Movement automatik 25 jewel ETA 2782 (eta di letak di bawah balance spring)
2 tahun jam ini tak pernah mendatangkan masalah.
Saya mula tertarik dengan jam ini selepas terlihat gambar pagol M7 dalam satu blog. Cari pagol M7 di google image. Ada dua sahaja pernah masuk blog.
Friday, December 30, 2011
Pagol V5 cantikkkkkkkkkkk. - SOLD
Jenama Pagol memang selalu menyebabkan orang jatuh cinta pandang pertama. Sebagaimana aku tertarik dengan jam ini, begitu juga dengan pengunjung blog aku. Buat kali kedua jam Pagol aku dilamar. Walaupun sukar melepaskannya, tapi lebih baik dilepaskan waktu masih sayang, justeru cinta itu makin mendalam. Tapi janganlah buat kat isteri macam tu....
Jam V5 maroon ni dial sememangnya cantik. Markernya timbul, lumenya dak kekuningan, masuk dengan warna maroon tu. Semua jarum jam original. Crown original. Case back ada pokok kelapa dan cukup kilatnya. Wow!!!! Merata-rata ada tanda jenamanya....
Tuesday, July 26, 2011
PAGOL manual wind
Rupa case back, ada calar-calar. Tidak di polish.
Tertera perkataan Ginsbo watch Co.
Movement manual, uzur pada case, movement masih ok. Belum service.
Pokok kelapa tu yang tak tahan dilihat bagi peminat pagol
Tali biasa aja, masa beli pakai tali seiko....punca jam di Locken, Ipoh.
Preview khas untuk sahabat dari kuantan
Sunday, April 3, 2011
PAGOL 707 MANUAL WINDING
Case back ada rosak sikit pada tulisan water. Bahagian belakang casing pun tidak begitu lawa. Harap muka aja lawa.... Bracelet bukan original. Abang Pagol ni lawa kalau pakai strap kulit, tapi disebabkan aku lebih suka bracelet, bantai aja apa yang ada dalam stok.
Ciri-ciri lain abang Pagol ialah date bewarna merah dan jarumnya berbentuk segiempat pada bahagian tiang jarum.
PAGOL V5 MANUAL WINDING
Untuk tatapan hari ini ialah jam-jam pokok kelapa yang aku ada. Jam-jam pokok kelapa cukup menarik minat aku. Asalnya aku minat dengan titoni, tapi hingga kini aku hanya ada sebutir titoni. Pagol 707 ini adalah butir yang kedua dalam simpanan. Cermin acrylicnya adalah ori, tetapi dah retak pada kedudukan jam 6 -7. Disebabkan jam pagol yang pertama juga mengalami masalah retak dan ditukar serta tak dapat lagi cermin ori, maka untuk jam ini aku bertahan dulu.
Ciri-ciri abang Pagol jelas sekali dengan date warna merah.
Case back....masih ok.
Jenama: Pagol
Ciri-ciri abang Pagol jelas sekali dengan date warna merah.
Jenama: Pagol
Model: V5
Buatan: Ginsbo Watch Co Switzerland
Tahun: 1970an
Pergerakan: Kunci(Manual)
Jewels: 23j
Kemasan Casing: Stainless steel
Cermin: Plastik, CYCLOP BAWAH, RETAK SEDIKIT
Warna Dail: Brown
Tanda Jenama: Dail, back case, crown & movement.
Subscribe to:
Posts (Atom)