Tuesday, December 21, 2010

kali kedua dalam masa dua minggu

Malam ni ada malang dan ada juga nasib baik....pertama nasib baik dulu. Kereta baru aku parking tepi jalan sebab berhenti makan. Tiba-tiba ada accident, pergi la jengok. Mangsa kemalangan cedera. Alamak motor terbabit terbakar sebelah kereta aku, kelam kabut selamatkan kereta aku. Nasib baik motor tu tak meletup. Mangsa selamat, sebab boleh bercakap. Kemudian aku selesaikan makan dengan anak bini. Bila nak balik baru la aku perasan kereta aku kemek sikit kesan hentaman motor tadi. Ingatkan bahagian skirting sahaja yang kena, rupa-rupanya, bahagian besi dalamnya pun kena juga sedikit (kalau kira duit banyak, boleh beli jam mahal). Terpaksa la redho sahaja.....ada orang lain kena lebih teruk.

Moralnya....kalau kita tak langgar, orang langgar kita. Repair aje la..

No comments:

Post a Comment