Sunday, December 18, 2011

Citizen Manual 17 Jewel (SOLD)

Ini adalah jam citizen terakhir yang nak dijual. Jam ini telah berada di dalam koleksi aku semenjak awal tahun ini. Jangan terkejut jika aku katakan aku ada dua jam macam ini. Boleh rujuk posting ini http://jammasa.blogspot.com/2011/03/citizen-17-jewel-diver-look.html  Kekurangan jam ini ialah bracelet bukan dia punya. aku dapat dulu dengan  tali kulit murah. Crown tak ada sign. Badan berkilat-kilat. Dial bersih. Jarum elok, ada lume lagi. Kekurangan yang lain ialah ada calar pada bezel dan case back akibat penggunaan.

Movement Citizen 17 Jewels Manual. Sesiapa berminat boleh semak foto -foto lain movement sejenis di google dengan menaip citizen manual movement/ citizen homer.

Crown tiada sign citizen. Mungkin ini jam biasa-biasa aja

Buka penutup belakang dengan pisau. Ada calar sikit.

nak pakai tak malu, muka licin. Aku suka bezelnya serta dialnya yang tiada tetingkap haridantarikh.

Kekurangan lain jam ini ialah dialnya tak boleh nak rapat pada ring, maka ianya bergerak-gerak masa memutar crown. perhatikan ada ruang antara marker 1 - marker 5. Disebabkan aku malas dah nak menguruskan jam ini, jam ini dijual sebagai "part" dan "as is basis". Jam ini juga tidak pernah disevis. Jadi ketepatannya tidak diuji kerana dah lama tak pakai, sehingga kini kunci terus jalan. 

Harga jualan Tawaran YES RM99 dengan pos laju.

Sold : Ridzuan, Kluang

No comments:

Post a Comment