Thursday, December 20, 2012

Tissot -

aku tertarik dengan dial jam yang cantik. Telah direlume aku rasa.
jam boy saiz... hadiah untuk isteri.



semasa membeli jam ini aku berbual sikit dengan uncle rama...

U.R : dulu semua spare part murah. Ini gear baru 5 ringgit ( sambil menunjukkan sekotak kecil gear-gear jam yang pelbagai saiz swiss made)
JM : macam-macam brand ada dalam...
UR : gear tak ada gigi pun ada. (sambil menunjukkan contohnya)
JM : uncle ada mesin buat dia punya gigi ke?
UR : mana ada, sendiri buat la, pakai gergaji...
JM : ooooooooo (aku tak boleh bayangkan macam mana nak buat gigi-gigi gear yang halus tu)
UR : sekarang tak boleh buat lagi.....
JM : (uncle boleh repair dan service jam pun sudah bagus)...aku berkata-kata dalam hati.
.......antara perbualan aku fasal spare part jam-jam yang beliau ada.



No comments:

Post a Comment