Wednesday, December 5, 2012

SEIKO LM 5606 5160 cool

Assalamualaikum dan selamat sejahtera.............lama tak update blog. Tak ada cerita menarik atau perkembangan terbaru yang boleh aku ceritakan. Dunia locken juga aku tinggalkan hampir sebulan lamanya. Kalau tak ke sana maksudnya tiadalah perkembangan baru dalam koleksi aku. Sebenarnya aku dah lama meninggalkan kaedah pembelian jam dalam talian.

Perkara yang aku suka bila cuti sekolah panjang ialah kembalinya Amar Variasi Jam ke Ipoh. Bila adanya Amar adalah peluang aku nak bersidang dengan peminat jam di malam buta.Rasanya tak ada orang akan menolak untuk berjumpa jika dijemputnya.

Inilah hasil persidangan jam di Batu Gajah dengan sahabat jam yang lain Saudara Sulaiman dan Bro Razif  King Rado. Perkara yang pelik kadang kala berlaku, persidangan yang bermula sekitar 10 malam dan berakhir hampir 1.30 pagi dengan berpuluh jam di atas meja, ada sebutir jam yang tiada sesiapa menyedari kehadirannya. Sewaktu berkemas pulang baru terlihat. Hanya dalam beberapa  minit itulah jam tersebut berpindah milik......

 Dail biru bukanlah kesukaan aku. Ricoh, Bullhead, Seiko 6139, Seiko 7106 muka biru semua telah bertukar tangan. Gambar-gambar lain akan menbyusul kemudian, web album blog ni dan penuh.
Special jam ini ialah movementnya boleh hack dan manual winding. Tapi malangnya aku tak boleh nak snap gambar movementnya. kena buka ikut atas. Aku pun tak ada dress watch seiko. lebih-lebih lagi design empat seginya akan menambah kepelbagaian jam-jam aku. Rasanya tentu cantik jika pakai long sleeve biru nanti.

2 comments:

  1. HEHEHEHE....dah suka ,sambar terus je

    ReplyDelete
  2. harga mampu milik Amar...dah tu barang yang tuan punya asal sayang.

    ReplyDelete