Tuesday, February 26, 2013

Dapat juga!

Hari ini aku ke kedai Uncle Rama.Tujuan aku menghantar jam Pomar kawan aku untuk diganti cermin dan servis. Setelah selesai dan berbual sebentar aku menuju ke kereta. Tetiba aku berpatah balik untuk bertanya bila jam kawan aku tu boleh disiapkan. Kemudian Uncle Rama mula cucuk jarum menunjukkan jam yang dia ada. Mahu jam Russia alarm? Aku pun duduk semula dan membelek-belek jam dan sambil Uncle Rama mengunci untuk menguji bunyi alarm jam tersebut. Aku tak minat jam Russia serta jam ada alarm, belum terbuka pintu hati. Kemudian aku pula menunjukkan jam yang aku pakai...

Aku: Ini jam saya, lama punya.
UR : Ini tali bukan dia punya. Tengok ini hujung.
Aku: Ya Uncle.
UR : Saya ada satu tali. (Uncle Rama mengeluarkan tali jam daripada laci mejanya)
Aku: Cantik! Ini lama punya tali. Mahu jual ke uncle.
UR: itu hari ada satu Cina mahu beli. Dia mahu bayar lima ratus.Saya tak mahu juallah. Tak kenal dia.
       Customer bolehlah.
Aku : Nanti uncle punya jam tak ada tali.
UR : Ini bukan betul punya jam la. Pakai saja. Tapi ini hujung panjang sikit. Kasi cuba tengok dulu.
Aku : Ori ke?
UR : Original punya. Tengok ini ada tanda ( sambil menunjukkan clasp 3dot pada clasp)
Aku : Berapa uncle mahu jual?
UR : X00.
Aku: Bolehlah saya angkat.
UR: Sudah pasang. Ini tali Rolex senang masuk, mesti boleh punya. Sekarang baru cantik, jam lama tali  
       lama.
Aku : Cantik! Cantik uncle. Kemas.
Aku terus menghulurkan kertas agong.
UR : Pakai dulu. Ada panjang ka?
.......
Aku : Ok.Sudah elok. Thank you very much uncle. Thank you. Thank you.
Aku mengucapkan berkali-kali terima kasih kepada Uncle Rama.
Aku rasa bertuah kerana UR mahu menjual tali jam yang rare ini kepada aku.

Memang rezeki aku petang ini. Semuanya bermula dengan ada menunjukkan jam aku kepada Uncle Rama.
Dan dalam masa yang sama Uncle Rama juga mendapat bahagiannya.



Update: Rivet bracelet ini telah dipasangkan pada jam Rolex 1007.







No comments:

Post a Comment