Sunday, February 24, 2013

Apa lagi?

Manusia tidak pernah puas. Dahulu semasa di sekolah kita pernah belajar subjek perdagangan. aku belajar semasa tingkatan 1, tahun 1982. Guru aku pun dah arwah, Cikgu Azami Bahari. Semoga arwah ditempatkan dikalangan orang-orang yang beriman.

salah satu yang dipelajari ialah keperluan asas manusia, iaitu makanan, pakaian dan tempat tinggal. Selebih daripada itu adalah kehendak. Kehendak manusia tiada had. Berbalik kepada hobi aku ini, apakah lagi kehendak aku yang tidak terpenuh. Nak jam diver yang jadi buruan seperti Seiko turtle, OM dan Samurai pernah aku miliki.Aku pernah memiliki berbelas jam diver. Oh! cuma Rolex Submariner sahaja belum aku tercapai.

Jika nak jam dress yang cantik...aku telah memilikinya. Omega, Rolex, Zenith, Eterna Matic, Benrus etc. Aku pernah merasa memakainya.Akhirnya jarang-jarang juga dipakai.

Jam chronograph? Buruan ramai seperti Bullhead, UFO, Helmet aku dah merasa. Moonwatch? Sudah.
Jam yang rare? Pernah juga lah merasa. Rado NCC contohnya. Beli jam baru? Ada juga sekali sekala.Semahal mana pun jam kita pakai pastinya kita akan jemu. Itu hanya kehendak.

Hari ini sahaja aku melihat nilai jam yang bertukar tangan melibatkan ribuan ringgit. Walaupun jam yang dimiliki telah begitu banyak tetapi pemburuan terus berjalan.

Aku perlu musabah diri. Aku mesti mampu mengawal diri. Aku tidak berani berjanji untuk tidak mencari jam baru tetapi aku  perlu rasional dengan sanggup menjual jam-jam aku.. Apakah pengakhiran hobi aku ini....

sayonara pilot,skx, zenith

welcome ...1007


No comments:

Post a Comment