Thursday, November 1, 2012

Cyma Navystar - SOLD

 Jam Cyma pertama aku. Jam ni manual winding. Dah lama tak pakai jam manual. Rupa jam ni memang menawan. Ramai juga terpikat bila dimasuk dalam blog.
Jam ini dibeli ketika aku masih demam dengan Oris Moonphase. Jadi Cik Cyma ni duduk dalam kotak aja le. Sementelahan aku tak berapa suka dengan tali jam tersebut. Jadi kita tukar aja. Masalahnya bila tukar bukan semestinya sesuai.
Jadi Cyma dipakaikan dengan tali kan Doxa aku, sebab lugnya 20mm.
Saiz jam 34mm - kira-kira saiz piawai untuk jam dress lama-lama.
Tapi masih belum memuaskan hati aku untuk memakai jam ni pergi kerja.
Tali 20mm yang lain pun tak ada.

akhirnya

dipakaikan dengan leather nato. Malangnya tali nato panjang, tak sesuai nak lipat hujung tali nato tu. Maka aku potong dua inci. Barulah aku puashati nak pakai Si Cyma ni pergi kerja.

Teruskan menatap wajah Cyma (Shima) kesayangan hamba ni...




 Ada sticker

 Crown cantik
 Serial number
 Cantik lagi
Dibeli daripada pemborong jam lama
Spring bar sudah dimamah usia. Tapi jam masih cantik.
Rasanya jam ni cantik dengan tali kulit dark brown atau kemerah-merahan sikit.



TELAH DIJUAL AKHIRNYA PADA 12 APRIL 2013

2 comments:

  1. Seronok pakai jam winding sbb bunyinya kuat. Tapi tu dulu lah... skrg byk pakai bateri aja. Rasanya lagi cantik kalau saiz lug jam ni kecil sikit ye dak, so jam tak nampak tegak dari hujung ke hujung...walllahualam

    ReplyDelete
  2. Betul tuan, jam nampak tegak sikit, lebih-lebih lagi apabila talinya 20-20, maka kena pakai tali 20-18.Designnya akan lebih klasik jika lugnya seperti jam oris atau zenith yang saya ada tu.

    ReplyDelete