Sunday, April 3, 2011

PAGOL V5 MANUAL WINDING

Untuk tatapan hari ini ialah jam-jam pokok kelapa yang aku ada. Jam-jam pokok kelapa cukup menarik minat aku. Asalnya aku minat dengan titoni, tapi hingga kini aku hanya ada sebutir titoni. Pagol 707 ini adalah butir yang kedua dalam simpanan. Cermin acrylicnya adalah ori, tetapi dah retak pada kedudukan jam 6 -7. Disebabkan jam pagol yang pertama juga mengalami masalah retak dan ditukar serta tak dapat lagi cermin ori, maka untuk jam ini aku bertahan dulu.

Clasp ada tanda Pagol.


Pokok abang Pagol jelas kelihatan.


Ciri-ciri abang Pagol jelas sekali dengan date warna merah.



Crown juga ada tanda kehadiran abang Pagol
Case back....masih ok.
Jenama: Pagol

Model: V5
Buatan: Ginsbo Watch Co Switzerland
Tahun: 1970an
Pergerakan: Kunci(Manual)
Jewels: 23j
Kemasan Casing: Stainless steel
Cermin: Plastik, CYCLOP BAWAH, RETAK SEDIKIT
Warna Dail: Brown
Tanda Jenama: Dail, back case, crown & movement.

No comments:

Post a Comment