Tuesday, April 12, 2011

Tikus membaiki labu

Sekarang ni sedang bercuti menambah koleksi. Untuk mengisi masa lapang aku mula mengerjakan jam-jam yang ada. Antaranya yang dibawah ni....tapi kesudahannya terbengkalai kerana tak mampu nak buat sendiri.....

Rupa jam jika tiada bezel. Bersih.

 Aku bercadang nak gantikan bezel 6138 0030 di atas dari brown ke hitam.


     Rupa barunya jika ditukar insert bezel warna hitam. Berseri sedikit.

Ini lakonan aja. Bezelnya longgar.

6309 7049 dengan alat gantinya. hanya insert bezel sahaja yang mampu aku tukar sendiri.

Part ini kena bawa ke pomen jam le. Aku nak lume warna putih untuk jam ini.


                              Yang ini aku memadai nak betulkan sendiri. Kesudahannya aku tak dapat nak 
              masukkan semula bezel. Tak boleh pakai jari aje. Padan muka aku.


4 comments:

  1. hehe..bila kita buat gini, secara pelan pelan kita tau pasal jam kita...perasaan dan pengalaman yang x dapat dicari dengan jam yang baru..jam klasik yg mampu bagi semua ni

    ReplyDelete
  2. Seronok sebenarnya buat kerja macam ni...sentiasa cari jalan nak selesaikan maslah....akhirnya kalau tak boleh baru cari pomen jam

    ReplyDelete
  3. Pengalaman itu guru yang paling berkesan. Hehe

    ReplyDelete
  4. Salam cikgu zul. Sy mmg berniat nak pomen jam sendiri, tools pun dah ada. Tapi tak berani lagi takut scratch :p InsyaALLAH, nak cari satu jam untuk "dibelasah" tanpa belas kasihan. Mungkin diver 7002

    ReplyDelete