Thursday, October 20, 2011

Titoni Air Master Rotomatic

Titoni adalah jenama pilihan aku pada peringkat awal berminat dengan jam lama-lama ni. Tetapi dengan penangan seiko diver, maka aku tidak berminat langsung menambah kolek si titoni. Jam swiss yang aku minat selepas itu adalah pagol. Tetapi awal bulan ni terserempak dengan titoni silver dial ni, maka terus aku sambar, sementelahan harga pun berpatutan.
Tapi tak sangka pula lepas tu kena servis pulak... itulah risiko membeli jam lama. Itu dah dibelek-belek. Kalau beli online risikonya lagi besar. 

 Casing titoni ni cukup besarnya dan cukup tebalnya....antara faktor aku membelinya.

 Bracelet bukan milik titoni ni...gunakan stok sedia ada . Nampak seperti kena ..

 Kesan calar...tak ada masa nak polish...walaupun ada peralatan, tapi aku tak pandai bab ini...


 Semua silver/ stainless steel.

 Sign titoni pada penutup jam masih tebal/timbul

 Casing menampakkan kekukuhannya, bunga merahnya menonjol. Cermin jam masih original.

Sign titoni jelas pada crown, dengan casing yang tebal.


 Crown masih original, tetapi bila nak setting waktu, kadang kala longgar/loose. Bila dapat jam lama-lama ni,  kena ada tolak ansur sikit...



Dial dah mula berpatina, masalah yang selalu aku jampa ialah terdapat habuk, ini yang buat aku lemah nak pergi servis jam....

Saiz tanpa lug :37mm
Saiz lug: 20mm
Saiz lug ke lug: 39mm

3 comments:

  1. pembelian tak dirancang mmg menyeronokkan :)

    ReplyDelete
  2. Sah kul, tak dirancang tu satu hal, keduanya bila dah lama tak membeli jadi gatal tangan seluk pocket.

    ReplyDelete
  3. salam cikgu...dh jual ke jam ni?

    ReplyDelete